Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Retailing risk - konstruktionen av risk i livsmedelsbutiker

Syftet med projektet är att beskriva hur risker relaterade till matlarm hanteras i livsmedelsbutiker. Vilken roll spelar livsmedelsbutiken i reproduktionen av matlarm och konstruktionen av risk? Leder butikernas marknadsföringspraktiker till att förstärka och reproducera matlarm? Eller är det på dessa kommersiella platser som matlarmens risker förhandlas och hanteras av konsumenter?

Frågorna kommer att besvaras genom en etnografisk studie av vardagen i butiken. Material samlas in genom intervjuer med konsumenter och observationer i butiker.

Medverkande forskare

Maria Fuentes, företagsekonomi

Finansiering

Centre for Retailing

Projekttid

2013

Länkar

Kontakt

Maria Fuentes

Sidansvarig: Henric Karlsson |Sidan uppdaterades: 2017-04-12
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?