Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Innovativa inköpsstrategier för hushållens matinköp

Det finns i dag många innovativa lösningar när det kommer till matinköp: hemlevererade matkassar, självskanning, livsmedelsbutiker på nätet som erbjuder hemleverans och obemannade snabbköp. Nya tjänster som de här kan delvis avhjälpa de svårigheter som i dag är förknippade med matinköp.

Syftet med den här etnografiska studien är att undersöka hur olika lösningar och strategier som dessa mottas i hushållen och vilka tjänster som hushåll efterfrågar. Syftet är även att undersöka hur matbutiker utvecklar nya tjänster. Ökad kunskap om hur och när matinköp äger rum är av intresse både för branschen och för samhället i stort.

Finansieras av Centre for Retailings postdoc-stipendium 2015-2017

Deltagande forskare:
Anna Post, fil dr kost- och idrottsvetenskap

Länkar

Kontakt

Anna Post

Sidansvarig: Henric Karlsson |Sidan uppdaterades: 2015-10-01
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?